Adast Financial Services je nebankovní společnost, která působí na českém a mezinárodním finančním trhu. Společnost je zaměřená na podporu prodeje a financování produktů značky ADAST.
Adast Blue s.r.o. se zabývá dodávkami zušlechťujících přísad do tekutých paliv, přednostně do motorové nafty, přestavbou benzinových a dieselových motorů na stlačený zemní plyn (CNG), odstraňováním ekologických zátěží.
Adast Engineering, s.r.o. je inženýrsko – dodavatelská společnost, která se orientujena vyšší typy dodávek pro skladování, výdej a technologie ropných produktů s určením pro majitele a provozovatele elektráren, skladů, čerpacích stanic a průmyslových areálů.
Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú a dopĺňajú zmluvné vzťahy uzavreté spoločnosťou Adast Slovakia, s.r.o., ako dodávateľa, poskytovateľa, predávajúceho, alebo zhotoviteľa tovaru, diela alebo služby (ďalej len ako "dodávateľ") ak boli uzavreté s odkazom na tieto podmienky, alebo obchodný partner spoločnosti Adast Slovakia, s.r.o. (Ďalej tiež odberateľ) tieto všeobecné obchodné podmienky prevzal a súhlasil s ich použitím na dohodnuté zmluvné vzťahy. Ustanovenia zmluvy má vždy prednosť pred týmito všeobecnými obchodnými podmienkami. Na účely týchto všeobecných obchodných podmienok (ďalej tiež len "VOP") sa rozumie zmluvou najmä kúpna zmluva, zmluva o dielo, alebo iná zmluva o poskytnutí služieb. Zmluvné strany, ktorých sa tieto VOP týkajú, sú označované všeobecne ako odberateľ (v konkrétnych zmluvných vzťahoch tiež kupujúci alebo objednávateľ) a dodávateľ (v konkrétnych zmluvných vzťahoch tiež predávajúci alebo zhotoviteľ, či poskytovateľ prípadne "spoločnosť Adast Slovakia, s.r.o."). Cenou sa rozumie kúpna cena alebo cena za dielo, resp. služby, ktorá bola zmluvnými stranami dohodnutá alebo určená odkazom na cenníky, prípadne tieto VOP.
1. Dodávku tovaru, diela alebo služby (ďalej tiež dodávka) uskutoční dodávateľ na základe písomne uzatvorenej zmluvy medzi odberateľom a dodavateľom. V prípade objednávky, objednávka musí obsahovať najmä druh, množstvo, akosť, rozsah, prípadne iné požadované vlastnosti dodávky, termín dodania, objednávka musí byť datovaná a podpísaná oprávnenou osobou odberateľa, inak je voči dodávateľovi právne neúčinná. Dodávateľ návrh zmluvy vo forme objednávky akceptuje tak, že odberateľovi doručí písomný alebo emailový prejav vôle o akceptácii objednávky. Akceptáciou objednávky dodávateľom je uzavretá zmluva. Objednávka je záväzná pre dodávateľa a odberateľa po dobu od jej akceptácie dodávateľom do termínu dodania uvedeného v objednávke. Dodávateľ je oprávnený odberateľovi odmietnuť alebo neakceptovať objednávku. V prípade odmietnutia alebo neakceptovanie objednávky odberateľa k uzavretiu zmluvy nedôjde.
2. Predmetom jednotlivých zmlúv sú dodávky výdajných stojanov pohonných hmôt (ďalej tiež len PHM), protiexplozivních poistiek, príslušenstvo čerpacích staníc (ďalej tiež len ČS), náhradných dielov, dodávky investičných celkov ako aj iných výrobkov (ďalej len "tovar") dodaných dodávateľom ako predávajúcim alebo zhotoviteľom, alebo servisnej činnosti (ďalej len "služby"), ktoré sú špecifikované v aktuálne platných cenníkoch dodávateľa alebo v jeho mimoriadnych ponukách, prípadne v písomne uzavretých zmluvách.
3. Základnou povinnosťou dodávateľa z jednotlivých zmlúv je dodať dohodnuté tovar a služby, umožniť odberateľovi nadobudnúť vlastnícke právo k tovaru, resp. zrealizovať dielo a základnou povinnosťou odberateľa je tento tovar, služby a dielo prevziať a zaplatiť za neho cenu.
4. Odberateľ je povinný najneskôr pri prvom právnom úkone písomne dodávateľovi oznámiť, kto je oprávnený za objednávateľa konať Ak tak neurobí, alebo ak nie sú tieto osoby špecifikované v prílohe jednotlivých zmlúv, nebude dodávateľ povinný akceptovať tieto osoby ako osoby oprávnené konať v mene objednávateľa a akceptovať bude výlučne právne úkony osôb uvedených ako štatutárnych zástupcov v obchodnom, živnostenskom alebo inom registri. .
5. Dodávateľ nie je povinný meniť rozsah plnenia podľa dohodnutej zmluvy, ak si to odberateľ žiada, napr. Z dôvodov zmeny podmienok na strane odberateľa. Odberateľ je povinný tovar alebo službu podľa dohodnutej zmluvy riadne prevziať a zaplatiť cenu. Nesplnenie požiadavky odberateľa zo strany dodávateľa nie je dôvodom na odstúpenie od zmluvy na strane odberateľa. Dodávateľ však môže posúdiť rozsah požadovanej zmeny a v prípade jemu vhodných podmienok môže akceptovať požiadavku odberateľa a písomne ho odberateľovi potvrdiť, najmä dodatkom k zmluve. Odberateľ je potom povinný zaplatiť spoločnosti Adast Engineering s.r.o. všetky náklady navyše spojené s realizáciou zmeny.
1. Ak nie je v konkrétnej zmluve dohodnuté inak, je dodávateľ povinný dodať tovar a služby alebo zhotoviť dielo v akosti a vyhotovení, ktoré sa hodí na účel, na ktorý sa taký tovar spravidla používa.
2. Dodávaný tovar bude zabalený spôsobom obvyklým pre taký tovar v obchodnom styku s prihliadnutím na miesto dodania tovaru a spôsobu prepravy tak, aby bolo zaistené uchovanie a ochrana tovaru.
3. Ak je dohodnuté dodávky tovarov a služieb s dokumentmi kontroly (atesty), dodá je dodávateľ najneskôr do jedného mesiaca od dodania tovaru a služieb alebo zhotovenia diela na adresu miesta podnikania odberateľa alebo na adresu oznámenú pre fakturáciu.
1. Pokiaľ nie je dohodnutý iný termín dodania tovaru či služieb, je dodávateľ oprávnený dodať tovar či službu v lehote, ktorá zodpovedá dvojnásobku lehoty primerané s prihliadnutím na povahu tovaru alebo služby. Ak jednotlivá zmluva neurčuje inak, je dodávateľ oprávnený dodať tovar alebo služby aj pred dohodnutým termínom plnenia a v odôvodnených prípadoch aj čiastkovými dodávkami a odberateľ je povinný takto dodaný tovar prevziať.
2. Tovar dodávaný dodávateľom na základe kúpnej zmluvy je dodané odberateľovi okamihom, keď je odovzdaný odberateľovi alebo keď je odberateľovi umožnené s tovarom nakladať. Ak je dohodnuté odoslanie tovaru dodávateľom odberateľovi, je tovar odberateľovi dodaný, akonáhle odovzdá prvému dopravcovi na prepravu pre odberateľa.
3. O odovzdaní tovaru, služby alebo diela bude spísaný odovzdávací protokol podpísaný zástupcami dodávateľa a odberateľa. Ak nebudú v preberacom protokole uvedené žiadne vady, znamená to, že v čase odovzdania tovaru, služby alebo diela bol tovar, služba alebo dielo bez vád. Dodávateľ splní svoju povinnosť dodať tovar, vykonať službu alebo dielo:
a) ukončením diela alebo služby a ich odovzdaním odberateľovi. Odberateľ je povinný dielo či službu prevziať, hoci majú chyby, avšak tieto samy o sebe ani v spojení s inými nebráni riadnemu užívaniu diela či služby, ani ho podstatne nesťažoval.
b) dňom, keď mal dodávateľ odovzdať odberateľovi tovar, službu alebo dielo (dodávateľ bol pripravený tovar, službu alebo dielo odovzdať ), avšak odberateľ sa k prevzatiu nedostavil, alebo ho neoprávnene neprevzal, pričom však dodávateľ umožnil odberateľovi tovar, službu alebo dielo užívať
1. Ak v zmluve nie je dohodnuté inak, miestom dodania je prevádzkareň dodávateľa. Ak v zmluve nie je určená prevádzkareň dodávateľa, miestom dodania je sídlo dodávateľa. V prípade, že miesto dodania tovaru nie je dostupné bežne používanými nákladnými automobilmi, je odberateľ povinný upozorniť na túto skutočnosť dodávateľa..
2. Odberateľ je povinný zabezpečiť prítomnosť osoby oprávnenej na prevzatie tovaru v mieste dodania.
3. Osoba oprávnená na prevzatie tovaru pre odberateľa je povinná prevzatie potvrdiť dodávateľovi svojím podpisom na preberacom protokole alebo dodacom liste, s uvedením čitateľne napísaného mena a priezviska, podpisu a čísla občianskeho preukazu preberajúceho. V prípade, že spolu s dodaním tovaru má dodávateľ v mieste dodania uskutočniť aj výkony (napr. Montáž a pod.), Bude v doklade o splnení potvrdzované aj vykonanie týchto činností.
4. V prípade omeškania odberateľa s prevzatím tovaru bude mať dodávateľ voči odberateľovi právo na zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 0,1% z ceny plnenia bez DPH za každý začatý deň omeškania. Ak bude omeškanie dlhšie ako 10 dní, bude odberateľ oprávnený od zmluvy odstúpiť
5. Ak bude záväzok dodávateľa podľa zmluvy obsahovať tiež povinnosť tovar namontovať a vykonať s tým spojené činnosti, , je odberateľ povinný zabezpečiť do termínu dodania tovaru stavebná pripravenosť v mieste dodania a poskytnúť dodávateľovi súčinnosť, spočívajúce najmä v umožnenie vjazdu do miesta dodania a manipulácie sa tovarom, dodanie médií potrebných na splnenie záväzkov dodávateľa (najmä el. energie a voda), zabezpečenie osvetlenia a zaistiť splnenie ďalších podmienok tak, aby nič, čo má súvislosť s miestom dodania, nebránilo dodávateľovi splniť svoje záväzky voči odberateľovi. V prípade omeškania odberateľa so splnením uvedených povinností, bude mať dodávateľ voči odberateľovi právo na zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 0,1% z ceny danej plnenia bez DPH za každý začatý deň omeškania. Ak bude omeškanie dlhšie ako 10 dní, bude odberateľ oprávnený od zmluvy odstúpiť
6. Ustanovenia čl. IV bod 1. až 5 sa primerane použijú aj na dodanie služby alebo diela.
1. Dodávateľ zostáva vlastníkom tovaru až do jeho úplného zaplatenia. Riziko poškodenia, zničenia, straty alebo odcudzenia tovaru prechádza na odberateľa okamžikom odovzdania tovaru odberateľovi alebo im určenej osobe, a ak odberateľ neprevezme tovar včas tak okamihom, kedy mu dodávateľ umožní nakladať s tovarom, a odberateľ poruší zmluvu tým, že tovar neprevezme.
2. V prípade, že sa objednávateľ dostane do omeškania s úhradou akéhokoľvek splatného záväzku voči dodávateľovi, , dodávateľ je oprávnený nedodať akýkoľvek tovar, alebo prerušiť vykonávanie služby alebo diela z akejkoľvek zmluvy uzavretej medzi objednávateľom a dodávateľom. . O celkovú dobu omeškania odberateľa so splácaním svojich peňažných dlhov sa predlžujú lehoty a termíny, v ktorých má plniť svoje povinnosti dodávateľ. Zodpovednosť za škodu aj na doteraz realizovaných dodávkach vrátane materiálu, takým prerušením realizácie diela vzniknutú, nesie odberateľ.
1. Cena dohodnutá v jednotlivej zmluve je pevná a nemožno ju bez súhlasu oboch zmluvných strán meniť. Ak nedôjde k výslovnej dohode o cene, platia ceny uvedené v aktuálne platnom cenníku dodávateľa, ktorý je platný v deň, kedy je dodávateľovi doručená objednávka na tovar či služby.
2. V prípade, že cena bola výslovne dohodnutá ako predbežné alebo na základe rozpočtu, bude dodávateľ oprávnený požadovať a odberateľ bude povinný hradiť cenu skutočnú, ktorá môže byť oproti predbežnej cene alebo cene na základe rozpočtu primerane zvýšiť, a to najmä vtedy, ak v čase dohody o takejto cene neboli dodávateľmi niektoré údaje potrebné na stanovenie konečnej ceny známe alebo by bolo ich zistení či výpočet bolo komplikované. Ak však bude cena zvýšená o viac ako 10% a odberateľ oznámi dodávateľovi do 3 pracovných dní od doby, keď sa o takomto zvýšení ceny dozvedel, svoju výhradu, bude odberateľ povinný platiť len cenu predbežnú či na základe rozpočtu zvýšenú o 10%, ale nebude oprávnený od zmluvy odstúpiť.
3. V prípade, že tovar je dodávateľ povinný dodať na miesto iné ako je prevádzkareň alebo sídlo dodávateľa, náklady na dodanie tovaru znáša odberateľ. Pokiaľ nie je výška odplaty za prepravu dohodnutá v jednotlivej zmluve, má dodávateľ nárok na odplatu za prepravu vo výške podľa cenníka dodávateľa a ak nie je ani tak určená, potom vo výške obvyklé v čase dodania tovaru s prihliadnutím k spôsobu a predmetu prepravy.
4. V prípade, že v dôsledku porušenia povinnosti uvedenej v článku. V. ods. 2 sa má dodanie tovaru realizovať opakovane, má dodávateľ nárok na odplatu za opakovanú prepravu pri opakovanom dodaní tovaru.
5. Odberateľ nie je oprávnený bez predchádzajúceho písomného súhlasu dodávateľa fakturovanú cenu z akýchkoľvek dôvodov zadržať, či jednostranne z dôvodu akýchkoľvek protipohľadávok započítavať, alebo inak krátiť. Odberateľ nie je taktiež oprávnený bez predchádzajúceho písomného súhlasu dodávateľa svoje protipohľadávky za dodávateľom postúpiť na iný subjekt ani postúpiť či previesť celý zmluvný vzťah s dodávateľom na tretiu osobu.
1. V prípade, že nie je dohodnuté inak, je cena splatná pred dodaním tovaru , služby alebo diela.
2. Cenu je možné platiť:
a) bezhotovostným prevodom na účet dodávateľa uvedený v jednotlivej zmluve alebo písomne oznámi odberateľovi (napr. vo faktúre). V prípade, že na faktúre alebo inom písomnom oznámení je uvedené iné číslo bankového účtu ako v zmluve, je pre odberateľa záväzný účet uvedený na faktúre alebo na písomnom oznámení.
b) v hotovosti v pokladni dodávateľa pri dodržaní zákonom stanovených limitov pre platbu v hotovosti,
c) v hotovosti v mieste plnenia dodávky tovaru alebo služby pri dodržaní zákonom stanovených limitov pre platbu v hotovosti
d) prostredníctvom pošty alebo dopravcu v prospech dodávateľa.
3. Ak nezaplatí odberateľ dodávateľovi cenu alebo jej časť pred termínom dodania tovaru, služby alebo diela, nie je dodávateľ povinný na ich dodanie. Ďalej sa strany dohodli, že o uvedenú dobu omeškania odberateľa so zaplatením sa predlžuje lehota na dodanie tovaru ,služby alebo diela zo strany dodávateľa.
1. Ak nie je v zmluve dohodnutá iná záručná doba či záručné podmienky na konkrétnom tovare , je dodávateľom poskytovaná štandardná záručná doba na tovar v dĺžke 12 mesiacov od okamihu odovzdania tovaru odberateľovi. Pokiaľ sa jedná o záruku na výdajné stojany PHM alebo samostatne predávanú hydraulickú jednotku, ktorá je súčasťou výdajného stojana PHM, záruka poskytovaná dodávateľom je 12 mesiacov od okamihu odovzdania tovaru odberateľovi alebo pretečením 2 mil. litrov cez hydraulickú jednotku, a to tým okamihom, ktorý nastane skôr. Na ďalšie náhradné diely (jednotlivé časti výdajných stojanov PHM a ďalšieho tovaru dodávateľa), tj. S výnimkou hydraulickej jednotky, poskytuje dodávateľ záruku v dĺžke 6 mesiacov a u repasovaného (opraveného) tovar v dĺžke 3 mesiacov od ich dodanie odberateľovi, resp. u od ukončenia servisného zásahu, v rámci ktorého bol tovar dodaný.
2. Bezprostredne po prevzatí tovaru je odberateľ povinný podrobiť dodaný tovar prehliadke. V prípade zjavných vád je odberateľ povinný túto skutočnosť zaznamenať pri prevzatí na príslušný doklad podľa článku IV. ods. 3. Na neskoršie reklamácie zjavných vád zistiteľných pri prevzatí nebude braný ohľad. V prípade, že odberateľ zistí chybu tovaru, ktorú nemal možnosť zistiť pri prevzatí, je povinný informovať o tejto skutočnosti dodávateľa najneskôr do 7 (siedmich) dní od zistenia vady.
3. V prípade, že tovar vykazuje vady, je dodávateľ povinná buď tovar vymeniť alebo tieto vady bezplatne odstrániť; voľba z týchto nárokov náleží dodávateľovi. Obe zmluvné strany sa tiež môžu dohodnúť na primeranej zľave z ceny.
4. Odberateľ je povinný reklamovať chyby vždy písomne a písomnú reklamáciu doručiť dodávateľovi. V reklamácii musí byť vada alebo jej prejavy nezameniteľným spôsobom špecifikované, a musí byť tiež uvedené, kedy sa vada prejavila, resp. kedy ju odberateľ zistil.
5. Druhy závad, ktoré nemožno uznať ako záručný reklamáciu:
Reklamáciu nemožno uznať, ak má počiatok v činnosti, ktorá je v rozpore s odovzdaným "Návodom na obsluhu a údržbu zariadenia". Príslušný článok tohto "Návodu" špecifikuje jednotlivé položky, ktoré nepatria do záručného režimu, najmä však:
a) Použitie nevhodného média
b) Závady spôsobené chybnými prevádzkovými podmienkami, ktorými sú najmä:
- nečistoty v médiách
- neodborná obsluha technológie mechaniky a hydrauliky
- neodborná obsluha elektroinštalácie a elektroniky
c) Závady spôsobené vplyvom bežnej prevádzky ČS, ktorými sú najmä:
- výmena alebo čistenie filtra čerpacieho monobloku
- výmena "O" krúžku filtračného koša
- výmena žiaroviek a trubíc žiariviek
- výmena klinového remeňa čerpadla
- výmena tlačiarenských papierových pások
- poruchy tlačiarne po natlačení viac ako 1 milióna riadkov
a iné vzniknuté opotrebením pri bežnom používaní alebo poškodenia vzniknuté nešetrným zaobchádzaním
Tieto činnosti patria k prevádzkovým podmienkam ČS.
d) Závady spôsobené vyššou mocou sú najmä:
- živelné pohromy
- havárie
Ďalej reklamáciu závad nemožno uznať aj v prípade, že boli odberateľom zjavne porušenia alebo nedodržania povinnosti vyplývajúce z návodu na obsluhu a údržbu a inštaláciu zariadení, vyššie nešpecifikované.
Reklamáciu nemožno uznať aj v prípade zistenia, že so zariadením bolo neodborne manipulované osobou, ktorá nebola riadne preškolená dodávateľom a nemá časovo platné oprávnenie-certifikát vydaný dodávateľom.
Odberateľ stráca právo na záruku na tovar, a dodávateľmi nebudú vznikať povinnosti vyplývajúce zo záruky, ak odberateľ nesplní v dohodnutom termíne svoj záväzok k úhrade ceny tovaru.
Žiadna zo strán nenesie zodpovednosť za čiastočné alebo úplné neplnenie akýchkoľvek záväzkov zo zmluvy, ak je toto neplnenie vyvolané vyššou mocou tzn. takými okolnosťami, ako sú povodne, požiare, zemetrasenia a iné prírodné katastrofy, štrajky, embarga, bankroty, vojny alebo vojenské akcie, vzniknutej po podpísaní kontraktu.
1. Právne vzťahy oboch zmluvných strán vzniknuté na základe uzavretých zmlúv sa riadia právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä obchodným zákonníka.
2. Zmluvnými pokutami nie je dotknuté právo na náhradu škody a to ani nad dohodnutú výšku zmluvnej pokuty.
3. Zmluvné strany sú povinné sa navzájom informovať o zmene svojich identifikačných a kontaktných údajov. Zmluvné strany sa dohodli, že okamihom doručenia akékoľvek doporučene zaslané zásielky sa rozumie tretí pracovný deň po jej preukázateľnom odoslaní na poslednú známu (dodávateľmi či odberateľmi preukázateľne oznámenú druhou stranou) adresu adresáta pre doručovanie písomností alebo na adresu sídla zapísaného v obchodnom registri, a to aj v prípadoch, že sa zásielku adresátovi z dôvodov, ktoré nie sú na strane odosielateľa, nepodarilo doručiť.
4. V prípade, že zmluvné strany nedospejú k zmierlivému riešeniu sporov, súhlasí s tým, že všetky spory zo zmluvných vzťahov alebo v súvislosti s nimi, pre ktoré sú tieto všeobecné obchodné podmienky záväzné, bude s konečnou platnosťou rozhodovať Rozhodcovský súd pri Hospodárskej komore Českej republiky a Agrárnej komore Českej republiky podľa jeho Poriadku a Pravidiel tromi rozhodcami. Nález rozhodcovského súdu bude konečný a vykonateľný.
5. Strany vylučujú, aby nad rámec dohodnutých a zákonom stanovených práv a povinností bola akékoľvek práva a povinnosti vyvodil záver z doterajšej alebo budúce praxe medzi stranami alebo zvyklostí udržiavaných obec či v odvetví týkajúcom sa predmetu plnenia podľa zmlúv medzi odberateľom a dodávateľom, ibaže je výslovne dohodnuté inak.
6. Všetky predchádzajúce dodacie a platobné alebo iné podmienky vzťahujúce sa k dodávkam tovaru alebo služieb odberateľovi zo strany dodávateľa sa okamihom záväznosti týchto všeobecných obchodných podmienok ruší, ibaže z výslovnej dohody odberateľa a dodávateľa vyplýva niečo iné, čím však nie je dotknutá ich záväznosť pre dodávky tovaru a služieb, ktoré sa predchádzajúcimi podmienkami riadili.
7. Tieto obchodné podmienky platia a sú účinné od 26. 2. 2016.
V Bratislave dňa 26. 2. 2016
Adast Slovakia, s.r.o.
Vladimír Ellner, konateľ